Friday, May 7, 2010

bayi-bayi itu.......

7 may 1984.... jam 2.50am....

satu suara bayi kedengaran menangis.....
menangis meninggalkan alam rahim yang dirasakan paling selamat baginya...
menangis kerana telah sampai ke suatu alam baru yang terasing baginya....
menangis kerana dia tahu banyak ujian dan pancaroba yag bakal dihadapinya....
menangis kerana takut memegang amanah berat sebagai khalifah sebagaimana yang telah dijanjikan di hadapan Penciptanya....

suara bayi itu kian lama makin reda... namun....
tepat jam 2.57am berikutnya... kedengaran suatu lagi suara yang seakan2 sama kembali memecah keheningan pagi di labor room hospital daerah Kuala Krai......
muncullah seorang lagi puteri kecil yang iras dengannya.....
Bonda yang melahirkan gembira bukan kepalang menerima anugerah Ilahi mengurniakan 2 insan baru dalam hidupnya dalam satu masa....Alhamdulillah....


bayi itulah aku dan saudara sekandungku.... ina....

kini, hari ini, genaplah 26 tahun umur kami....
banyak liku2 hidup kami lalui bersama....
pengalaman mengajarku erti ketabahan....
aku yakin, Tuhan tidak pernah menduga hambanya melainkan di luar kemampuan hambanya...
aku yakin, kasih sayang dan rahmat Tuhan senantiasa tercurah selagi hambanya menghambakan diri kepadaNya....



***********************************************************************************


itu cerpen pendek....sekian....


hehe

hari ni seperti hari2 lain... tak de beza sangat....
kuar celebrate skit2 kat kb dgn insan2 tercinta....
hari ni menjadi hari yang agak sibuk dengan call in call out msg in msg out....
celcom... call free 8pax... ape lagi... pulun habis habisan...heheh...


takde kek pun, ina tak mo makan kek... takpelah, cake is just a cake...
well.... hari ni... aku dah tunaikan hasrat lama dulu, nak hadiahkan mobile phone kat twin aku.... yessss aku gumbira dia happy.....

untuk aku... emmm takpe, dia lum keje....

sebenarnya tengah tunggu hadiah yang sedang dilayangkan khas nun dari sana... ehehe... tunggulah dulu, sampai tak sampai belakang kire....hehehe

tenkiu buat insan-insan kesayanganku... i love u all so much!

bonda
ina
family+sesapa yang berkenaan
acik
sahabat2
kawan2
gewe2 (opsss gurau jah tu...)
dan lain2....


ok lah last but not least.. doakan ku sentiasa dalam RahmatNya ye.....





















saje2 gambo aku duk dalam hadiah paling mahal dari ku sendiri tahun ni....hehe (walaupun tak la mahal sangat nak compare ngan org lain... ini yang paling aku mampu.... Alhamdulillah...)

No comments:

Post a Comment